Digital Marketing & Branding
Search Engine Optimization
Ο όρος Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης (search engine optimization) περιγράφει όλες εκείνες τις διαδικασίες-επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στη δομή και το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο φιλική στις μηχανές αναζήτησης. Τελικός στόχος είναι η υψηλή κατάταξη του ιστοχώρου και η αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας μέσω οργανικών αποτελεσμάτων, δηλαδή αποτελεσμάτων χρηστών του Internet που ψάχνουν στις μηχανές αναζήτησης με τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που αφορούν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην ιστοσελίδα ώστε να βοηθά στην καλύτερη κατάταξη της στις μηχανές αναζήτησης είναι η συνάφεια (relevancy) μεταξύ του τίτλου, της περιγραφής, των λέξεων κλειδιών και του περιεχομένου της κάθε σελίδας. Βασικό ρόλο, παίζει ο τίτλος κάθε σελίδας. Θα πρέπει να περιλαμβάνει όσο το δυνατό περισσότερες από τις λέξεις-κλειδιά που έχουν καθοριστεί, αλλά ο τίτλος καλό είναι να παραμένει μικρότερος από δώδεκα λέξεις.
Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις ετικέτες h1 και h2. Η χρήση των λέξεων-κλειδιών είναι ζωτικής σημασίας για την επισήμανση ενός ιστοτόπου από τις μηχανές αναζήτησης. Αν στον ιστοτόπο περιλαμβάνονται περισσότερες από μια σελίδες, οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να εμφανίζονται σε όλες. Βασικός παράγοντας, επίσης, είναι οι λέξεις-κλειδιά να συμπεριλαμβάνονται όσο το δυνατό περισσότερες φορές στον κορμό του κυρίως κειμένου της σελίδας (body text). Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης τις «ψάχνουν» και στο κυρίως κείμενο. Αν δε συναντήσουν μια λέξη-κλειδί στο κυρίως κείμενο, απλά την αγνοούν.
Πρέπει να δίνεται όμως ιδιαίτερη προσοχή να μην γίνεται «υπερβολική επανάληψη» (flood) των λέξεων-κλειδιών, καθώς οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να τη θεωρήσουν ανεπιθύμητη («keyword spam»). Μόλις δημιουργήσετε το κείμενο σας, είναι απαραίτητο να δείτε πόσες λέξεις κλειδιά έχετε τοποθετήσει στο άρθρο σας. Το Google αποδέχεται τη συχνότητα των ίδιων λέξεων περίπου στο 7%.
Πρέπει να αναγνωρίσουμε πως υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες που ενδέχεται να συμβάλλουν αρνητικά ή θετικά στη προσπάθειας μας. Από τους σημαντικότερους είναι η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας. αν μια σελίδα χρειάζεται περισσότερο από 8 δευτερόλεπτα για να φορτώσει (υπό κανονικές συνθήκες πάντα) τότε υπάρχουν πολλοί μεγάλες πιθανότητες να δυσαρεστηθεί ο επισκέπτης και να την κλείσει. Φυσικά υπάρχουν εξίσου μεγάλες πιθανότητες αυτή η δυσαρέσκεια να οδηγήσει στον μαυροπινακισμό της σελίδας σας και να μην την ξανα-επισκεφθεί. Οι μηχανές αναζήτησης δεν εκτιμούν καθόλου τις «αργές σελίδες».
Social Media
Τα Social Media είναι η παρουσία της επιχείρησή σας στα κοινωνικά δίκτυα (ή στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, Twitter, Linkedin, Foursquare, Pinterest etc). Το Web 2.0 είναι μια ιστοσελίδα που δεν έχει μόνο σκοπό να σας δώσει πληροφορίες, αλλά να αλληλεπιδράσει μαζί σας, ενώ σας δίνει και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Αυτή η αλληλεπίδραση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο το να δώσετε τα σχόλιά σας ή να ψηφίσετε για ένα άρθρο, ή μπορεί να είναι σύνθετη όπως πχ. το Flixster που σας συστήνει ταινίες βάσει των αξιολογήσεων άλλων επισκεπτών με παρόμοια ενδιαφέροντα.
Σκεφτείτε τον τρόπο λειτουργίας των κλασσικών μέσων ενημέρωσης: είναι ουσιαστικά μονόδρομος. Μπορείτε να διαβάσετε μια εφημερίδα ή να ακούσετε μια είδηση στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο, αλλά είναι πολύ περιορισμένη η αλληλεπίδραση σε σχέση με το δικό σας τρόπο σκέψης και έκφρασης. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψουν τα Social Media συνδυάζοντας παροχή πληροφοριών με αλληλεπίδραση.
Τα Οφέλη του Social Media Marketing μπορεί να είναι ιδιαιτέρως σημαντικά για μια επιχείρηση, ανάλογα με τον κλάδο δραστηριοποίησής της.
Τα κυριότερα είναι τα ακόλουθα:
- Brand Awareness
- Κατάλληλη Στόχευση Μηνυμάτων
- Αύξηση Πωλήσεων – Πελατείας
- Customer Engagement
- Ταχύτητα Εξάπλωσης Μηνύματος (Viral Effect)
Τα κοινωνικά δίκτυα (social media) του διαδικτύου, όπως το Twitter, το Linkedln και το Facebook, απλοποιούν τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού στις τάσεις της αγοράς και έχουν ένα προφανή και εκτεταμένη επίδραση στο τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν. Οι πελάτες τώρα μπορούν να ψάξουν τις εταιρείες μέσω διαδικτύου και μετά να ρωτήσουν για αξιολόγηση τους μέσω των κοινωνικών δικτύων, αποφασίζοντας για την αγοραστική τους επιλογή χωρίς να επικοινωνήσουν με την εταιρεία. Οι άνθρωποι επίσης χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για να μοιραστούν γνώμες και εμπειρίες για εταιρείες, προϊόντα και υπηρεσίες.
Αν και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης δεν θεωρούνται ως τα κύρια μέσα μαζικής ενημέρωσης, οποιοσδήποτε μπορεί να πει ότι θέλουν για μια εταιρεία ή για μια μάρκα, είτε θετικό είτε αρνητικό. Με αυξητικούς αριθμούς οι εταιρίες προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές τις συνομιλίες και να λάβουν μέρος σε τέτοιου είδους διαλόγους. Μια μικρή μερίδα συστημάτων ενσωματώνουν σήμερα ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παραθέτουν ένα αριθμό από πλεονεκτήματα για τις εταιρείες, όπως τη χρησιμοποίηση των διαδικτυακών κοινοτήτων (online communities) ως αξιόπιστη πηγή για τη λήψη αποφάσεων αλλά και ως μέσο εξεύρεσης λύσεων από το κοινό για πραγματικά προβλήματα πελατών. Οι εταιρίες να μοχλεύσουν τις συνήθειες τους και τις προτιμήσεις τους μέσω υπερβολικά εξειδικευμένης στόχευσης των τμημάτων επικοινωνίας πωλήσεων και των marketing.
Μερικοί αναλυτές πιστεύουν ότι οι business-to-business διαφημιστές πρέπει να προχωρούν συγκρατημένα όταν εμπλέκουν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης στις εμπορικές διαδικασίες. Αυτοί οι παρατηρητές προτείνουν προσεκτική ανασκόπηση της αγοράς ώστε να αποφασίσουν αν και που μπορεί αυτό το φαινόμενο να δώσει μετρήσιμα πλεονεκτήματα στις επαφές με τους πελάτες, τις πωλήσεις και την υποστήριξη. Είναι αναγνωρισμένο ότι οι άνθρωποι νιώθουν ότι είναι απωθητικό μεταξύ αυτών και των αντιπροσώπων, και αποφεύγεται η ανάμειξη της εταιρίας, και μερικές φορές ανταποκρίνονται αρνητικά απέναντι σε αυτήν την εταιρία.
Affiliate Marketing
Με τον όρο Affiliate Marketing περιγράφουμε τη σχέση ανάμεσα σε ένα Διαφημιζόμενο, αναφέρεται συνήθως ως Merchant ή Advertiser, και σε ένα Affiliate, αναφέρεται και ως Publisher. Στη σχέση αυτή, στόχος του Αffiliate είναι να προωθεί επισκέπτες στην ιστοσελίδα του Merchant.
O Affiliate πληρώνεται εφόσον οι επισκέπτες αυτοί πραγματοποιήσουν μία προσυμφωνημένη ενέργεια (τις περισσότερες φορές η ενέργεια αυτή είναι η πραγματοποίηση μιας αγοράς) που συμφωνήθηκε ανάμεσα στον Merchant και τον Affiliate. Αυτός ο τρόπος πληρωμής λέγεται Cost per Action (CPA) και είναι αυτός που διαφοροποιεί το Affiliate Marketing από τις άλλες μεθόδους προώθησης και διαφήμισης.
Το affiliate marketing είναι ένας τύπος online marketing, όπου μία εταιρεία που συνήθως ονομάζεται διαφημιζόμενος ή merchant συνάπτει μία σύμβαση/συμφωνία με κάποια άλλη εταιρεία που ονομάζεται affiliate ή publisher με σκοπό το δεύτερο συμβαλλόμενο μέρος να τοποθετήσει δημιουργικά του πρώτου στη σελίδα του. Πρωταρχικός σκοπός στο affiliate marketing είναι η προώθηση και πώληση προϊόντων μέσω καναλιών διανομής, το να στείλει κανείς traffic στη σελίδα του διαφημιζόμενου που θα μετατραπεί σε πωλήσεις με αντίτιμο προμήθεια επί των πωλήσεων αυτών (Del Franco & Miller 2003, Goff 2006, Goldschmidt, Junghagen & Harris 2003, Haig 2001, Tweney 1999). Οι όροι πληρωμής εξαρτώνται από το μοντέλο που έχει επιλεγεί.
Δεδομένου ότι το βασικό στοιχείο είναι το performance, που είναι και ο ακρογωνιαίος λίθος του affiliate marketing, συχνά αποκαλείται και performance marketing. Affiliate πρόγραμμα είναι η επιχειρηματική συμφωνία όπου το ένα μέρος (διαφημιζόμενος) συμφωνεί να πληρώνει το άλλο μέρος (affiliate) ένα ποσό για κάθε επιθυμητή για τον διαφημιζόμενο ενέργεια.
Οι συνεργάτες (affiliates) μιας εταιρείας τοποθετούν στο website τους έναν σύνδεσμο, ο οποίος προτρέπει τους επισκέπτες του να επισκεφθούν το website μιας εταιρείας ή/και να αγοράσουν κάποιο(α) από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Σε αντάλλαγμα, ο συνεργάτης λαμβάνει ένα ποσοστό από τις πωλήσεις αυτές (Δημητριάδης, 2003).
Στο affiliate marketing η λογική που διέπει τη σχέση μεταξύ ενός διαφημιζόμενου και ενός affiliate είναι σχετικά απλή και ξεκάθαρη. Ο διαφημιζόμενος είναι διατεθειμένος να πληρώσει όταν πουλήσει ένα προϊόν. Οι affiliates από την άλλη πλευρά, είναι διατεθειμένοι να τρέξουν διαφημίσεις ή να προωθήσουν προϊόντα όταν ξέρουν ότι θα κερδίσουν προμήθεια για τις πωλήσεις που θα συστήσουν στους διαφημιζόμενους. Με αυτόν τον τρόπο και οι δύο πλευρές είναι κερδισμένες και γι αυτό υποστηρίζεται ότι η συγκεκριμένη στρατηγική μάρκετινγκ θα επιβιώσει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη online μάρκετινγκ στρατηγική, θα εξελιχθεί και αποδειχθεί η πιο γνήσια και μακροπρόθεσμα βιώσιμη στρατηγική μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Σχεδίαση λογοτύπου
Το τμήμα design της inet αναλαμβάνει τη σχεδίαση λογοτύπου (logo) για Φορείς (Επιχειρήσεις και Οργανισμούς). Η σχεδίαση γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε το logo να εκφράζει την ταυτότητα του Φορέα η την ταυτότητα του προϊόντος / υπηρεσίας του Φορέα.
Η σχεδίαση κάθε λογοτύπου συνοδεύεται πάντα από το σκεπτικό με τον οποίο έχει σχεδιαστεί (concept) καθώς επίσης και με την ερμηνεία κάθε μέρος της σχεδίασης του λογοτύπου.
Σχεδίαση περιεχομένου (Content Design)
Το τμήμα design της inet αναλαμβάνει τη σχεδίαση περιεχομένου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε μέσο, είτε online (website, social media, campaigns κλπ) αλλά και offline (σε έντυπα).
Το περιεχόμενο σχεδιάζεται και γίνεται και copywriting με τέτοιο τρόπο ώστε να αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο το σκοπό για τον οποίο έχει σχεδιαστεί.
Ενδεικτικά, οι υπηρεσίες digital marketing & branding που παρέχει η inet είναι:
- δημιουργία social media accounts
- branding social media
- δημιουργία και δημοσίευση περιεχομένου στα social media
- εφαρμογές (apps) στο facebook
- σχεδίαση & δημιουργία εκστρατείων marketing στο google adwords
- υποστήριξη εκστρατείων marketing στο google adwords
- Στρατηγική SEO (search engine optimization), keyword research, copywriting, on-site & off-site optimization
- affiliate marketing
- Σχεδίαση λογοτύπου
- Σχεδίαση περιεχομένου